VDO
|
UDS 2165 rejestrator danych wypadku |
Zadaniem urządzenia UDS 2165 jest zwiększenie bezpieczeństwa prawnego użytkownika ruchu drogowego, szczególnie w sytuacji gdy brak jest bezstronnego i obiektywnego świadka kolizji drogowej. W takim przypadku rolę świadka zdarzenia mogącego zaświadczyć o niewinności kierującego znakomicie spełnia oferowane przez naszą firmę "czarna skrzynka" - UDS.
Istotną rolę UDS odgrywa w procesie eksploatacji flot pojazdów w przedsiębiorstwach pozwalając na jednoznaczne ustalenie czasu zaistnienia wypadku, jego przebiegu (w tym prędkości pojazdu) oraz zachowania się kierującego bezpośrednio przed i po tym zdarzeniu. Nadmienić trzeba, iż sam fakt zamontowania urządzenia w samochodzie powoduje u kierowcy psychologiczny efekt - "uspokojenia stylu jazdy" - poprzez uświadomienie sobie, że obok znajduje się całkowicie bezstronny i obiektywny świadek gotowy zawsze do złożenia precyzyjnej i dokładnej relacji z przebiegu wypadku.
W związku ze znacznym wpływem urządzenia na poprawę bezpieczeństwa biernego pojazdów towarzystwa ubezpieczeniowe PZU S.A. oraz TUiR WARTA S.A. udzielają zniżki w polisie AC dla flot pojazdów wyposażonych w UDS 2165 |
Odtworzenie wypadku
Szczególną uwagę przy odtwarzaniu wypadku należy zwrócić na niezawodność informacji, zabezpieczenie przed manipulacją i jakość następującej oceny danych przez uznanych rzeczoznawców. Wszystkie te elementy , na najwyższym poziomie gwarantuje system UDS.
|
Zasada działania Rejestratora Danych Wypadku UDS 2165
Urządzenie UDS jest aktywne przez cały czas od momentu zamontowania w pojeździe. Rdzeń urządzenia tworzy mikrosterownik kierujący funkcjami UDS. Czujniki UDS rejestrują dane, które w przypadku kolizji pozwalają zrekonstruować przebieg zdarzenia.
Algorytm urządzenia działa w ten sposób, że dane są utrwalane dopiero gdy nastąpi zdarzenie rozpoznane przez UDS jako wypadek drogowy (przekroczenie przez pojazd określonej wartości opóźnienia).
Zapisane zostaje 30 sek. przed i 15 sek. po wypadku. Istnieje również możliwość odtworzenia ważnych zdarzeń następujących 30 min. po wypadku.
|
Następujące dane są zapamiętywane i udostępniane do oceny:
1. Informacje o ruchu:
- Przyspieszenie w kierunku wzdłużnym i poprzecznym pojazdu,
- Pomiar kierunku jazdy bądź orientacji pojazdu (elektroniczny kompas),
- Prędkość pojazdu,
- Data i czas kolizji.
|
|
|
2. Informacje o stanie monitorowanych elementów
- Zapłon włączony / wyłączony,
- Światło włączone / wyłączone,
- Kierunkowskaz prawy i lewy, bądź oba = światła awaryjne,
- Światło STOP,
- Dalsze trzy wejścia mogą być opcjonalnie dowolnie podłączone (np. w pojazdach uprzywilejowanych w ruchu światło niebieskie, dźwiękowy sygnał ostrzegawczy).
|
|
|
W sytuacji krytycznej z punktu widzenia kierowcy...
Gdy nie dochodzi do zapisu automatycznego, dane mogą zostać zarejestrowane poprzez specjalny wyłącznik i udostępniane do oceny:
|
Urządzenie zabezpieczone przed manipulacjami.
Odczyt i analiza danych odbywa się przy pomocy komputera PC. Odczyt danych możliwy jest tylko przy pomocy specjalnego klucza programowego. Wszystkie narażone na próby manipulacji miejsca są plombowane.
Odczytywanie i ocena danych z UDS dozwolona jest tylko i wyłącznie autoryzowanym i wyszkolonym osobom, z reguły wykwalifikowanym rzeczoznawcom w odtwarzaniu wypadków i odbywa się z pomocą specjalnego oprogramowania. |
|
|
|
Cechy użytkowe UDS 2165
- Zachowanie informacji bez zewnętrznego zasilania przez przynajmniej 3 lata,
- Akustyczne zgłoszenie stanu urządzenia, tzn. zapamiętane wypadki,
- Wskazanie błędnego funkcjonowania,
- Automatyczny test przy włączeniu zapłonu,
- Kasowanie zapisanych informacji przy pomocy przycisku na urządzeniu (funkcja kasowania poprzez przycisk może zostać zablokowana),
- Wypadki są rozpoznawane automatycznie; zapis możliwy jest również ręcznie poprzez włączenie świateł awaryjnych lub naciśnięcie przycisku,
- Miejsce w pamięci na trzy zdarzenia,
- Zapamiętywane jest 45 sekund na każde zdarzenie, 30 sekund przed i 15 sekund po uderzeniu; również w przypadku przerwania zasilania w wyniku zderzenia zapewnione jest działanie urządzenia przez przynajmniej dalszych 10 sekund.
|
|
Ocena informacji Zakupując UDS każdy klient otrzymuje kartę UDS, na której zanotowane są numery telefonów pod którymi osiągalni są rzeczoznawcy UDS. Rzeczoznawca przy pomocy specjalnego oprogramowania przedstawia zapamiętane dane w postaci łatwo zrozumiałych grafik. Ponieważ podczas wypadku UDS zapamiętuje do 500 razy na sekundę istotne informacje jak przyspieszenie podłużne i poprzeczne oraz obrót pojazdu, możliwe jest później przy pomocy komputera odcyfrowanie najdrobniejszych szczegółów krytycznych ułamków sekundy. Dane te zezwalają na dokładne odtworzenie przebiegu wypadku, tworząc w ten sposób rdzeń opinii rzeczoznawcy i dają obiektywny materiał do wyjaśnienia ewentualnej różnicy zdań.
|
KIVISION |
system rejestracji obrazu |
|
|
|
System KIVISON umożliwia kierowcy obserwację tzw. "martwych" stref wokół pojazdu za pomocą jednej lub kilku szerokokątnych kamer. |
Zalety systemu |
- duże pole widzenia
- brak "martwych stref" za pojazdem
- kontrola przestrzeni za pojazdem
- zwiększenie komfortu jazdy nocą
- zmniejszenie ryzyka wypadku
- zmniejszenie ryzyka uszkodzenia pojazdu
- zmniejszenie stresu
|
|
|
|
|
WIDZIALNOŚĆ ZA POMOCĄ LUSTEREK WIDZIALNOŚĆ POPRZEZ KAMERY |
|
|
|
- własne ogrzewanie (możliwość pracy w temp. od -20 do +60°C)
- automatyczna kontrola czułości
- duży kąt widzenia (poziomo 118°, pionowo 89°)
- możliwość przełączania trybu odbicie lustrzane/widok rzeczywisty
- małe wymiary
- wodoszczelna obudowa
- odporne na udary mechaniczne do 10G
|
|
|
Możliwość współpracy z systemem nawigacyjnym |
|
|
|
|